ATT VÅGA

Åh har länge bara velat skriva ut i bloggen men har alltid känt av orden snubblat ihop med varandra och till sist så har allt bara blivit kladd och till det också jag som får kramp i fingrarna av att skriva. Har dock skrivit ned massa tankar i min privata dagbok en del som jag vill dela med mig av här också, de andra, ja dem får stanna där. Nu ska jag i alla fall göra ett god hjärtat försök till att skriva :)

Det här med att våga och övervinna sina rädslor. På riktig full respekt till folk som vågar och står emot sina rädslor. I det här fallet, vågar stå upp för sig själv, vågar göra något man varit rädd över. Inte våga i att slå till någon eller vara allmänt kaxig mot någon annan. Jag önskar jag vågade mer. Tänk att man skulle våga gå fram till någon helt okänd människa som beter sig illa och säga åt denna person? Kan vara i skolan, om någon blir exempelvis mobbad, eller några ungar som kastar stenar på fönster. Det behöver inte vara en okänd människa heller. Eller tänk om man vågad säga som hur man kände? Om sin vän som förändrats, om killen som bor på andra sidan gatan, om vad man tycker om skolan? Saker som är självklara för vissa att säga kan vara sjukt svåra för andra vi har alla våra rädslor.

Eller tänk om man vågade klappa den där reptilen på djurparken, eller bestiga världens världens högsta berg eller våga visa sina armar även fast dem är för stora enligt en själv eller fulla med ärr? Alltså folk som övervinner sina känslor och vågar göra något åt det, full respekt från mig. Ni är mina förebilder.

Hur stor eller liten situationen är tycker jag att man borde vara stolt. Alltså kan dra fler exempel, hålla på i evigheter om vad som kan skrämma en människa. Att våga, det är starkt. Sjukt starkt. Att man inte vågar kan bero på fler saker, kanske är man rädd för att folk ska döma en?? Det finns folk som intalat sig själva att dem inte ska bry sig. Jag önskar att jag inte brydde mig om vad folk tyckte och tänkte om mig. Folk borde kämpa för dem de är. Jag har kommit en bra bit på vägen men jag är långt ifrån framme. Men de folk som vågar. Ni är mina förebilder och det är ni som får mig våga lite mer för varje dag. 

Och som sagt, att våga övervinna sina känslor kan vara allt från att äta den där matbiten på tallriken, titta sig själv i spegeln och säga 'wow vad snygg jag är idag!' till att flytta till ett annat land. Men att man ändå vågar. 

För att veta vart något kommer leda måste man våga.

Ja, det här ämnet är så brett så mina ord snubblade lite och jag kom säkert lite halvt ur ämnet då och då men det är skönt att skriva av mig. Trots allt min blogg ;)







Kommentarer
Postat av: Lina

Nutte vad gulligt!

2013-11-10 @ 19:11:28
URL: http://www.streets.blogg.se
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Bra skrivet! Man måste våga tänja på sina gränser annars kommer man ingenstans.. dock är det lättare sagt än gjort

2013-11-16 @ 13:18:36
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0