SOMMAREN

Lyssnar på tonerna till en ny låt från Ariana Grande och Nathan Sykes - Almost Is Never Enough. Jag och malin har testat på att sminka med ögonskuggor. Det är inte det enklaste. Idag försökte jag mig även på miranda. Kan erkänna att jag inte är så bra vid den fronten men övning ger färdighet! Tur att jag har så generösa vänner som låter mig sminka dem. Hur ska jag annars lära mig och en dag bli make up artist och äga mitt egna smink märke? ;)
 
Men tänkte berätta lite kort nu när sommarlovet närmar sig sitt slut om vad jag hittat på. Och lite av det vi gjorde innan sommarlovet.
 
- Spelat brännboll och kubb med kompisgäng
- Grillat korv med mina kompisar (vilket gick halv bra haha!)
- Konfirmerat mig
- Haft massa sleepovers
- Dansat till massa låtar, bla gentleman med mina kompisar
- Varit i Rimbo med min bästa vän i en vecka
- Badat i sjön
- Badat i utomhus pool
- Fått min Selena Gomez parfym och skiva
- Varit utomhus en massa och hittat på olika saker
- Varit på Madelens bröllops grej
- Varit på grönan
- Ätit jordgubbar och grädde
- Ätit glass
- Varit på landet
- Sovit över hos mina kompisar
- Åkt till London
- Klättrat i körsbärsträd
- Skickat meddelanden i en å
- Varit på grillkväll
- Andats in helium
- Testat olika sminkningar
- Ätit äpplen
- Sparkat sparkcykel
- Cyklat
- Ätit på donken
- Gått promenader
- Vattenkrig (eller ja, blivit jagade med folk med vattenpistoler)

Listan kan fyllas på, har haft ett jätte roligt sommarlov! Dock slår det inte förra sommaren. Men varje sommar är en upplevelse i sig, det är ett helt nytt kapitel. Och även fast sommaren varit mindre bra för vissa så har man lärt sig nya saker osv :)
 
Är inte redo för skolan dock, jag blir alltid deperimerad och mår dåligt. Under den här sommaren har jag knappt varit ledsen, alla når en punkt då man blir ledsen men under sommaren har jag alltid massa att göra och har så kul att jag glömmer bort att vara ledsen! När skolan börjar ändras det och därför hatar jag skolan! Vet att många i min ålder tar skolan så seriöst i nian att det slutar med att dem knappt får tid över till det roliga. Sån vill jag inte bli! Jag vet att jag kan bli vad jag än vill. Och de betygen jag får när skolan är över är inget som kommer styra min framtid! Struntar i vad någon säger till mig, jag har gått igenom saker i skolan som fått mig inse att den inte är lika värd att satsa på. Hade jag gått i en annan skola hade mina tankar kanske varit annorlunda men nu är inte fallet så, so fuck school.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mycket fina och kloka ord min älskade dotter. mommy loves you

2013-08-21 @ 16:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0